Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Memy – współczesny głos ludu

Memy – współczesny głos ludu

Memy to stosunkowo nowa forma ekspresji, która swoją błyskawiczną karierę zawdzięcza rozwojowi Internetu i serwisów społecznościowych. Pretekstem do ich powstawania są śmieszne, irytujące, zaskakujące czy kompromitujące sytuacje, które stały się udziałem osób publicznych. I choć mogłoby się wydawać, że takie sytuacje należą do rzadkości, to jednak rzeczywistość pokazuje, że jest zgoła inaczej. Na czym polega fenomen memów?

Każdy może być twórcą

U źródeł wszystkich memów leży powszechny dostęp do sieci oraz chęć komentowania aktualnych wydarzeń. Dzięki temu każdy może być twórcą, bo wstawienie śmiesznego obrazka na blog, swój profil w serwisie społecznościowym, czy jako komentarz do artykułu przeczytanym na portalu zajmuje dosłownie kilka minut. Jeśli mem jest dobry, to znaczy, że wywołuje emocje, to viralowo rozprzestrzenia się dalej. W ten sposób szybko trafia poza sieć, bo jest cytowany w tradycyjnych mediach czyli w radio i telewizji. I tak, dzięki niewielkiemu obrazkowi, który w zabawny sposób komentuje aktualne wydarzenia, nieznany wcześniej nikomu Kowalski może zrobić błyskawiczną karierę, z której jest niezwykle dumny. Niewiele osób jednak wie, kto jest autorem tego dzieła, więc jego „kariera” jest wyłącznie subiektywna.

Memy żyją własnym życiem

Jak już wyżej wspomniano, dobry mem żyje intensywnie, lecz krótko. Nasze życie pędzi i to, co jeszcze dziś było na topie, jutro zostanie przyćmione przez kolejne wydarzenia, znów będące pożywką dla twórców memów. Zdarza się jednak, że mem jest na tyle dobry, że zaczyna żyć własnym życiem. Znika co prawda z pierwszych stron Facebooka, ale pojawia się w innych miejscach, nadal angażując osoby, których on bezpośrednio dotyczy. Można spotkać koszulki z memami, które pozwalają memom żyć nieco dłużej, nawet wtedy, gdy mainstreamowe media zajmują się już zupełnie czymś innym.

SPRAWDŹ:  3 sposoby na bardziej efektywny dzień w pracy!

Jak stworzyć dobry mem?

Z jednej strony memy pozwalają każdemu zostać twórcą, ale z drugiej strony patrząc, nie jest to wcale zadanie łatwe. Wymaga specyficznych umiejętności – dobrej orientacji we współczesnych wydarzeniach (głównie politycznych) oraz odpowiedniej dawki ironii, sarkazmu i poczucia humoru. Dzięki temu można idealnie w punkt skomentować wydarzenia, które wzbudziły wiele emocji. Jednakże nawet to nie oznacza, że od razu taki mem zrobi zawrotną karierę. Codziennie powstają bowiem tysiące, jak nie setki tysięcy nowych memów, więc wybicie się wśród nich wymaga również odpowiedniej dawki szczęścia.

Więcej na koszulkowy.pl

Aleksandra Kowalczyk

Aleksandra Kowalczyk

Ekspertka w dziedzinie kosmetologii z doświadczeniem w branży beauty. Na łamach portalu doradza w kwestiach pielęgnacji skóry i makijażu. Prywatnie pasjonatka jogi i zdrowego stylu życia.

Artykuły: 379

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *