Blog modowy – jak reklamować go w Internecie

Wiele osób, które mają swój własny, indywidualny styl ubierania, często pokazuje swoje stylizacje w Internecie. Blog modowy jest wówczas doskonałym miejscem, na zamieszczanie stylizacji. Tym samym, staje się swojego rodzaju kącikiem, w którym zamieszczane są stylizacje, a także często wycinki z życia i przemyślenia.

Blog modowy – jak zwiększyć popularność?

Blogi modowe jednak nie działają tylko dla siebie, a twórczynie często szukają szerszego grona odbiorców. Czytelnicy motywują do tworzenia oraz wymyślania nowych stylizacji. Możliwa jest również wymiana własnych doświadczeń i pomysłów.

Jak pozyskać potencjalnych czytelników, którzy będą regularnie wchodzić na bloga oraz zostawiać komentarze? Wiele blogerek rozpoczyna swoją przygodę od budowania więzi z innymi blogerkami modowymi. Odwiedzanie blogów oraz pozostawianie komentarzy sprawia, że możliwe jest nawiązanie dialogu z innymi lub po prostu rewizyta. W grę wchodzi nie tylko pozostawianie komentarzy na blogach o modzie, ale również na blogach kulinarnych czy opisujących życie danych osób.

Facebook i blog modowy

Facebook jest obecnie największym portalem społecznościowym na świecie. Blogerki modowe często posiadają na facebooku własne strony fanowskie – tzw. fanpage. Poprzez częste udzielanie się na własnej tablicy oraz na innych profilach, możliwe jest znalezienie szerszego grona odbiorców, które zainteresuje się twórczością i blogiem o modzie. Utrzymywanie kontaktu z innymi osobami może wywołać zainteresowanie znajomych tych osób. Tym samym, przez udzielanie się na facebooku, możliwe jest pozyskanie szerokiego grona czytelników. Warto również informować o pojawiających się postach na blogu.

Twitter – ćwierkanie w modzie

Twitter jest formą bloga, jednak posiadającym ograniczenie do stu czterdziestu znaków w poście. Dzięki niemu możliwe jest przekazanie informacji o aktualnych wydarzeniach np. we własnym życiu, o pomyśle na nową stylizację czy o nowym wpisie na blogu. Inni użytkownicy mogą śledzić innych użytkowników. Tym samym są na bieżąco informowani o wpisach np. na blogu. Inną formą reklamy na twitterze jest pisanie do bardziej znanych blogerek modowych w celu wymiany poglądów.

Instagram – pokaż swoje stylizacje

Stroną, która łączy cechy wyżej wymienionych jest Instagram. Tworzy się tam własną galerię zdjęć, która najczęściej opisana jest hashtagami. Możliwy jest kontakt z innymi użytkownikami, który przy odpowiednim wysiłku może zaprocentować wzrostem aktywności na blogu. Aplikacja Instagram dostępna jest na wszystkich systemach operacyjnych w telefonach komórkowych i umożliwia łatwą edycję zdjęć przez zastosowanie filtrów. Dobrze wykonane zdjęcia oraz interesujące kadry zwiększą oglądalność profilu, a tym samym bloga. Dostępne komentowanie pozwoli na interakcję z innymi użytkownikami, którzy mogą również zacząć śledzić profil.

Snapchat – krótkie filmiki

Kolejnym podobnym do powyższych sposobów, jest aplikacja o nazwie Snapchat. Dla wielu jest to dobrą zabawą, gdyż aplikacja umożliwia przesyłanie zdjęć i filmów, które ulegają destrukcji zaraz po ich wyświetleniu. Komunikator umożliwia błyskawiczny kontakt ze światem, za pomocą szybko nagranego wideo. Wiele blogerek modowych za pomocą Snapchata pokazuje swoje życie dziesiątkom fanów. Przykładowo, blogerka modowa może pochwalić się, że zamierza udać się do fryzjera czy też na pokaz mody. Aktywność na snapchacie pozwoli na stałe zainteresowanie czytelników blogiem oraz życiem blogerki. Dzięki Snapchatowi, ludzie mogą dowiedzieć się, co u niej słychać, jak się czuje lub też np. co zjadła na obiad.

Pozycjonowanie bloga

Przy promowaniu bloga, rolę odgrywać może również pozycjonowanie. Wykonane w odpowiedni sposób pozwoli na łatwiejsze trafienie potencjalnych czytelników na blogi o modzie. Przykładowo, wpisując hasło „blog modowy„, w wyszukiwarce google pojawia się szeroka lista wyników. Najlepiej, aby pozycjonowany blog pojawiał się jako pierwszy na liście, gdyż wtedy jest największe prawdopodobieństwo, że potencjalny czytelnik odwiedzi bloga oraz zainteresuje się jego zawartością. Warto również pisać teksty, które mogą być użyteczne dla poszczególnych osób. Niektóre blogerki modowe wynajmują firmy, zajmujące się pozycjonowaniem.

Fora dyskusyjne – pokaż swoje posty!

Kolejnym sposobem reklamy jest udzielanie się na forach internetowych. Obecnie w sieci działa kilka for dla młodzieży. Jest to forma podobna do blogów, jednak na forach można zadać pytanie oraz na nie odpowiedzieć i dyskutować. Dobrze sformułowana odpowiedź może zachęcić potencjalnych czytelników do kliknięcia w link do bloga, w celu zaczerpnięcia większej ilości informacji.

Blogerki, które chcą wypromować własny blog, muszą włożyć w to wiele pracy. Niestety, tworzenie bloga nie polega tylko na pisaniu tekstów, robieniu zdjęć czy komponowaniu stylizacji. Ważna jest aktywność w Internecie, która pozwoli na zauważenie bloga wśród wielu innych o podobnej tematyce. Unikatowy styl oraz zaangażowanie w odpowiadanie czytelnikom, może przyczynić się do wzrostu popularności. Uprzejmość względem osób, które czytają bloga jest kluczem do zwiększenia ilości wejść.

Konkursy na blogu modowym

Dodatkowo, możliwe jest również organizowanie konkursów na blogu. Część początkujących blogerek tworzy konkursy na podstawie rozdań z własnych zakupów np. w drogerii. Często warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest udostępnienie posta na własnym blogu czy profilu na facebooku. Tym samym, o konkursie dowiaduje się większa ilość osób, które mogą zainteresować się blogiem.

Bardziej popularne blogerki modowe mogą nawiązać współpracę z firmami kosmetycznymi, odzieżowymi czy też oferującymi produkty spożywcze. Za napisanie postu reklamowego otrzymują wynagrodzenie lub zestaw produktów, który również mogą przeznaczyć na konkurs. Korzyści ze współpracy z firmami są obustronne. Blogerka otrzymuje wynagrodzenie oraz popularność, a firma notuje większe zyski spowodowane reklamą produktu.

Reklamuj swojego bloga o modzie!

Reasumując, reklama bloga na portalach jest rzeczą czasochłonną. Blog modowy może pochłaniać sporą ilość życia, jednak jeżeli tworzony jest z pasją, nie jest to problemem dla konkretnej blogerki. Jeżeli autorka bloga potrafi uwydatnić swoje zalety oraz posiada lekkie pióro, może w krótkim czasie zyskać sporą popularność. Najważniejszy w reklamie jest ciekawy pomysł na bloga, który pozwoli na zatrzymanie czytelników na dłużej. Poza tym, ważna jest również regularność wpisów. Wiele osób, jeżeli blog aktualizowany jest rzadko, przestaje się nim interesować, gdyż nie ma na nim nic nowego. Dlatego też, wiele blogerek traktuje pisanie bloga jako pracę, gdyż zarabiają na nim pieniądze oraz poświęcają ilość czasu taką, jaką poświęciłyby w normalnej pracy. Wbrew pozorom, nie każdy może zostać blogerem modowym, ponieważ jest to swojego rodzaju praca twórcza.

0 comments

  1. Kuba 11 kwietnia, 2016 at 15:37 Odpowiedz

    Na pewno bardzo skuteczna jest reklama przez social media i marketing szeptany. Ważne jest również etykietowanie ładna stroną interenetową. Cały pakiet takich usług dla mojej firmy zamówiłem u Clever Agency. Profesjonaliści.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij