Z początku niedoceniana marka New Balance zyskała sobie spore grono użytkowników i tym samym stała się poważną konkurencją dla wiodących marek obuwia sportowego – Nike, Pumy i Adidasa. Literka “N” umieszczona z boku wszystkich modeli butów New Balance została uznana za podróbkę Nike.

Obuwie sportowe New Balance – buty, które podbiły świat

Dopiero po jakimś czasie docenili ją sportowcy i ludzie stawiający na wygodę, szyk i sportową elegancję w jednym. Marka została rozreklamowana dzięki serialowi “Dr House” oraz miłośnikowi obuwia sportowego i twórcy Apple – Steva Jobsa.

New Balance – fenomen obuwia

Twórca butów New Balance William Riley pewnego dnia wpadł na innowacyjny (jak na tamte czasy) pomysł umieszczenia w podeszwie łuku wspierającego konstrukcję. Chciał w ten sposób poprawić komfort noszenia obuwia osobom mającym problemy ze stopami. Nowe buty szybko spodobały się policjantom spędzającym codziennie długie i ciężkie godziny na nogach.

Zyskały przychylność również wśród biegaczy, gdyż już wtedy wyróżniały się wygodą podczas użytkowania. Buty New Balance zostały wypuszczone na rynek w 1939 roku, a pierwsze modele wykonywane były ze skóry kangura. Zaskakujący jest fakt, że niegdyś można było je kupić za 7 dolarów. New Balance spodobały się osobom poszukującym czegoś świeżego i nowego, przyciągała do nich również niska cena.

New Balance – sposób na skuteczną reklamę

Marka New Balance posiadała ciekawy sposób na reklamę swojego produktu. Postanowili pójść w zupełnie innym kierunku niż konkurencyjne marki – Puma, Adidas, Nike. Twórcy twierdzili, że dobry jakościowy produkt jest w stanie sam się obronić, dlatego nie zainwestowali żadnych pieniędzy na reklamę w telewizji czy w prasie. Klienci pojawili się niejako “z polecenia” osób zadowolonych z butów New Balance i zachwalających je w internecie na różnych forach oraz portalach społecznościowych.

W ten sposób marka zyskała rozgłos, a popularność zaczęła rosnąć w zawrotnym tempie. Twórcy postanowili również nie rozpoczynać współpracy z żadną gwiazdą sportu, co było ryzykownym posunięciem, ale jak widać skutecznym, gdyż mimo braku reklamy stały się ogromnie popularne na całym świecie. New Balance jest symbolem nowoczesności i innowacyjnych rozwiązań. Po buty sięgają osoby w różnym wieku, gdyż fason świetnie wpisuje się w kanony obecnych trendów modowych i zapewnia swobodę i wygodę w codziennym funkcjonowaniu.

Charakterystyka butów New Balance

Obuwie inspirowane jest latami 80 i dzisiaj tworzy się je już nie tylko z myślą o sportowcach, ale również kobietach, mężczyznach, a nawet dzieciach – nie związanych z żadną dyscypliną sportu. Jednym z podstawowych zalet butów marki jest niebywały komfort podczas noszenia. Występują modele o bardziej stonowanych kolorach jak również żywe, neonowe barwy, które sprawią, że każdy wyróżni się na ulicy.

Fenomen New Balance polega na tym, że kobiety mogą nosić je zarówno do sukienek, jak i spodni, a mężczyźni z powodzeniem zakładają sportowe buty nawet do eleganckich garniturów. Nowoczesność, swoboda, luźny styl – tak w trzech słowach można określić charakterystykę marki New Balance.

Polecamy damskie i męskie buty New Balance w sklepie internetowym e-sporting.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ