Wiemy, że warto być fit, że warto prawidłowo się odżywiać i dbać o zdrowie. Są jednak tematy, które ciągle pozostają tabu. Rzadko która mama przekazuje swojej córce informacje na temat seksualności. Jesteśmy skrępowane samym nazewnictwem intymnych części ciała. Nic więc dziwnego, że o mięśniach dna miednicy, nazywanych także mięśniami Kegla, najczęściej kobiety dowiadują się dopiero w czasie ciąży. Na szczęście w szkołach rodzenia położne nie owijają w bawełnę i opowiadają, jak wiele zależy od dobrej kondycji tych partii mięśniowych. Ale przecież mięśnie Kegla przydadzą się nie tylko przyszłym i młodym mamom. Dlaczego więc powinnyśmy regularnie trenować? Oto krótki przewodnik po tym, co powinnaś wiedzieć na temat mięśni dna miednicy.

Co to jest?

Obrazowo o tej partii mięśni opowiada się jako o hamaku, który rozpięty jest między kością łonową a guziczną. Dzięki takiej lokalizacji może wykonać swoje zadanie, czy podtrzymać całe narządy rodne kobiety. Jeżeli hamak zostanie napięty – narządom będzie przyjemnie i stabilnie. Jeżeli jednak hamak zbytnio się obluzuje, może dojść do obsunięcia się narządów, co prowadzi do wielu, często groźnych komplikacji.

Jakie są skutki złej kondycji mięśni Kegla?

Gdy hamak przestaje skutecznie podtrzymywać narządy rodne kobieta może odczuwać dyskomfort, którego źródła trudno będzie się jej samodzielnie domyślić. Objawy mogą być różne – spadek libido, problemy z trzymaniem moczu, a nawet wady postawy czy wypadanie pochwy. Ryzyko zwiększa się u kobiet po narodzeniu dziecka oraz przechodzących menopauzę – u pierwszych z powodu następstw porodu, u drugich z powodu ogólnej utraty sprężystości mięśni.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?

Na szczęście ćwiczenia mięśni Kegla są proste, zajmują niewiele czasu i są całkowicie bezpłatne. Wystarczy jedynie naprzemiennie napinać i rozluźniać te partie mięśniowe przez 15 sekund. Idealny trening to około 100 powtórzeń dziennie, ale nie musisz robić ich naraz. Na początek zacznij od 10 powtórzeń. W drugim tygodniu zrób dwie serie po 10. Systematycznie zwiększaj ilość powtórzeń, aż dojdziesz do czterech serii po 25 powtórzeń.

Dobra wiadomość jest taka, że możesz ćwiczyć absolutnie wszędzie i w każdej pozycji – nikt tego nie zauważy! Wykorzystaj czas, gdy stoisz w kolejce, czekasz na autobus czy połączenie telefoniczne. Sama zobaczysz, że trening niczego nie zmieni w Twoim planie dnia!

Co zyskasz dzięki treningowi mięśni Kegla?

Po pierwsze, znacznie zmniejszysz ryzyko wystąpienia dolegliwości, które zostały wymienione powyżej. Ale to nie wszystko. Silne mięśnie Kegla przydają się także podczas miłosnych uniesień. Różnicę poczuje zarówno kobieta, jak i mężczyzna – po regularnym treningu kobieta jest w stanie regulować siłę zaciśnięcia się mięśni wokół penisa, a tym samym dozować intensywność przeżyć.

Dodatkowo, aby jeszcze bardziej urozmaicić ćwiczenia można zastosować popularny ostatnio gadżet erotyczny – kulki gejszy. Ta niezwykła zabawka dla dorosłych działa jak przenośna siłownia dla mięśni Kegla, a przy tym doskonale sprawdzi się w sypialni. Oboje będziecie zadowoleni!

Konsultacja: http://www.sklep-intymny.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ